TODAY, TOMORROW, NEXT WEEK, NEXT YEAR, MAKE IT COUNT

Vandaag wilde ik eigenlijk over iets anders schrijven. Over hele vrolijke en leuke dingen van het leven. Vakantie, leuke momenten en hele mooie herinneringen die ik met jullie wil delen. Maar iets heel anders komt hiervoor in de plaats. Iets wat helemaal niet vrolijk is, maar heel verdrietig.

De vliegtuigramp in Oekraïne die mij bereikte toen ik met mijn familie op vakantie was. Ik opende mijn Facebook na een geweldige dag in de Grand Canyon en ik zag het meteen er is iets aan de hand, iets heel ergs. Boven Oekraïne was een vliegtuig neergestort! Later bleek het toestel uit de lucht geschoten te zijn. Ik scrollde door mijn Facebook pagina heen en zag tot mijn schok dat een oud schoolgenoot met zijn hele familie in het toestel zat. Ik was geshockeerd en kon opeens niet meer slapen. Ik wilde dat het niet zo was en kon het niet geloven. De berichten begonnen mijn Facebook te overspoelen, mooie woorden en boze woorden.

Vandaag, precies een maand geleden was er een herdenking georganiseerd op mijn oude school. En het kwam weer net zo hard binnen als de dag dat ik hoorde van de ramp. De mooie woorden van zijn vriendin raakte me heel erg, ze vertelde heel mooi over alles wat ze met hem en zijn familie had meegemaakt. Hij had veel passies en genoot volop van het leven. Het was een emotionele dag en het zet je nogmaals met beide benen op de grond. Je kunt veel dingen controleren maar ook heel veel dingen niet. En dat besef kwam weer bij mij binnen bij de herdenking. Geniet van het leven, haal alles eruit wat erin zit, heb al je familie en vrienden lief, doe alle dingen die je leuk vind, ontdek de wereld en be in love with your life, every minute of it.

Liefs Jet

Leave a Reply

